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サポート体制の変更

更新日:2021年1月26日

COVID-19 に関連する対応によるサポート体制の変更


日頃から当センターのサービスをご利用いただき、ありがとうございます。


新型コロナウイルス感染者の急速な増加傾向に歯止めをかけるため、東京大学では 4 月 7 日に厳格な活動制限を行うことになりました。 詳しくは、東京大学の活動制限についての告知をご覧ください。


これまで通り SHIROKANE はご利用いただけますことをまずはご連絡いたします。しかしながら、東京大学の対応に従い、当センターのサポート体制を以下のように変更いたします。


  • 利用申請、請求に関する電話でのサポート時間を変更: 平日月曜、水曜、金曜 10:00 - 12:00、13:00 - 14:00 (今後変更する場合があります)

  • 東京大学の学内便の停止のため、東京大学内からの学内便による利用申請書の受付を休止 (郵送による利用申請書の受付には上記のサポート時間の範囲内で対応)

  • 技術支援サービスのうち、以下を休止。デリバリーラインディスクサービス、ハードディスク破壊、ソフトウェア優先インストールサービス

  • 技術的な問合せは、SHIROKANE Q&A での受付に変更 (メールでの問合せにお答えしないものではありません)。また電話による問合せ対応の休止


利用申請・アカウント申請や問合せへの対応は、通常よりお時間をいただきますことご理解いただけますようお願いいたします。なお、利用料金の日割り計算は行っておりません。


今後の新型コロナウイルス感染症の動向によって、東京大学の対応も変化いたします。最新の情報は、「新型コロナウイルス感染症に関連する対応について」をご覧ください。

ご迷惑をおかけすることになりますが、皆様のご協力をよろしくお願いいたします。

 

Changes to SHIROKANE support in relation to new coronavirus infection (COVID-19)


Thank you for using our services on a regular basis. The University of Tokyo aims to halt the rapid increase in the number of people infected with new coronaviruses will impose strict activity restrictions on April 7. For more information, please refer to the announcement on ​Restrictions on the University of Tokyo's activities. We would like to inform you that SHIROKANE is still available. However, in accordance with the University of Tokyo's response, the Center's support system has been The changes are as follows. Changed the hours of telephone support for applications and billing. Weekdays Monday, Wednesday and Friday 10:00 - 12:00, 13:00 - 14:00 (subject to change) Due to the suspension of inter-campus mail service, applications for use of inter-campus mail will not be accepted. Acceptance of applications for use by mail is possible within the above support hours. The following technical support services were suspended Delivery Line Disc Service Hard drive destruction Software Priority Installation Service Technical inquiries are now accepted at ​SHIROKANE Q&A. (This does not mean that we do not respond to your email inquiries) Suspension of telephone inquiries Please note that it will take longer than usual to respond to applications, account applications and inquiries. Thank you for your understanding. Please note that the usage fee is not pro-rated on a daily basis. The University of Tokyo's response will also change depending on future trends in new coronavirus infections. For the most up-to-date information, see regarding the response related to the new coronavirus infection for more information. We apologize for any inconvenience this may cause, but thank you for your cooperation.

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